IDAG MINA KÄRA LÄSARE, IDAAAAAAAAG

 

Först vill jag bara börja med att säga TUSEN TACK till alla er som har följt min novell under denna tid, och till alla er som har kommenterat alla gulliga kommentarer. Kan inte tacka nog mycket!

 

Jag ska börja med det som säkert alla är mest nyfikna över, mig och Alex. Till er glädje så ja, vi är tillsammans nu haha. Kan berätta lite kort om hur det gick till. – Efter att vi hade gjort slut med varann så hade vi inte kontakt på ungefär en vecka, vi såg inte varann, messade inte och pratade inte ens på msn. Det var som att vi aldrig hade känt varann, men mina känslor för honom fanns fortfarande där. Jag tänkte på honom varje dag, varje minut och även fast jag verkligen hade bestämt mig för att klara mig utan honom så var det något som fattades. Jag mådde itne bra utan honom, hade svårt att äta och kände mig allmänt deppig. Det var liksom vi två, Alex & Jen. Jag tänkte fram och tillbaks varje dag, jag älskade honom men ville jag gå tillbaks till den skiten som en gång hade varit. Men till slut insåg jag att min kärlek för honom var för stor och att den inte skulle försvinna bara för att jag ville det, jag saknade honom hela tiden. Ville ta upp min mobil och ringa, men jag kunde inte. En dag när jag hade varit i köket och gjort något så tittade jag på min mobil och såg ett missat samtal av Alex. Mitt hjärta slog i 140 och jag kunde inte andas. Men jag ringde upp honom på direkten och vi pratade ut om ALLT, han hade tydligen känt likadant under den här tiden. Efter ett samtal på ca fem timmar så åkte jag hem till honom och vi kramades i kanske fem minuter, inte en gång under hela den kvällen var vi ifrån varandra. Vi insåg att vi hörde ihop. Snart firar vi vår 3 års dag, haha :D:D. Tiden efter att vi hade blivit tillsammans igen har verkligen varit underbar, såklart att vi bråkar då och då det gör alla par, det är ett måste. Men det har inte hänt något stort efter det, allt har varit lugnt liksom och det gjorde att vi blev ännu mer säkra på att vi hör ihop.


Mitt liv idag är väldigt bra, jag har en pojkvän som jag älskar. Bor fortfarande kvar hemma hos mamma men Alex har flyttat hemifrån så jag spenderar väldigt mycket tid där, har t.o.m. en byrålåda med kläder där haha. Jag har faktiskt inte börjat plugga ännu för att jag har inte bestämt mig för vad jag vill utbilda mig till, men det lutar mot att bli en slags terapeut. Eller inte en riktig som man går till som typ en psykolog utan en som finns till hand för människor som har det jobbigt utav olika anledningar för jag vet hur viktigt det är att prata med någon. Fryshuset har en massa olika grupper som jag har varit och pratat med, kommer gå med i någon av de nästa termin.

Jag umgås fortfarande med samma vänner, Preston och Lina och alla de. Vi är fortfarande ett gäng men nu när vi är äldre så träffas vi inte lika ofta på vardagarna men vi träffas ändå ofta. Ingen har dött som någon frågade, och faktiskt så rullar livet på riktigt bra. Inga mer problem som jag kommer på nu, vissa saker händer ju hela tiden men det finns väl ingen som inte har problem. Men nej inget stort har hänt och det är ganska så problem fritt. Idag vet de flesta av mina vänner vad som har hänt och de har alltid funnits där vid min sida, ibland ångar jag att jag inte berättade allt till mina tjejkompisar då det hände för att man behöver verkligen någon att prata ut med. Men jag tror att allt blev för mycket, jag orkade inte berätta allt helt enkelt. Jag var slut och som någon frågade så kan man nog säga att jag var deprimerad. Orkade ingenting, tog inte tag i problemen, fick svårt att äta och sova och jag var inte samma glada och spralliga Jennifer som jag tidigare var och som jag är nu.

Kontakten med alla som ni undrade:
- Killgänget – vi umgås fortfarande och nu när Alex har en egen lägenhet så kommer det ofta dit grabbar och hänger, och jag är också där ganska ofta. Ett tag så hade jag och Peter det lite tjafsigt för att han tyckte att det var fel att göra slut med Alex (de är kusiner) och han var den som fick se hur dålig Alex mådde, men det var bara under den perioden så nu är allt bra igen
- Tjejgänget – Har tappat kontakten med Emma och Lejla nu när vi har slutat skolan, vi har träffats ute någon gång men det är inte ofta. Resten av tjejerna skulle jag säga att jag har fått bättre kontakt med för under perioden då allt var jobbigt så sköt jag ifrån de lite. Tog mig inte tid och ork att umgås med de på samma sätt. Men nu när jag mår bra så umgås vi väldigt ofta, minst 3 gånger i veckan, så det är toppen.
- Familjen – Som jag sa tidigare så bor jag hemma med mamma så henne träffar jag väldigt ofta. Min storebror Lukas har flyttat hemifrån men han bor typ tio minuter ifrån mig och mamma så han kommer över väldigt ofta och jag brukar ofta åka hem till honom och sova och bara umgås. Vi har nog fått en bättre kontakt nu för vi bråkar inte lika mycket när vi inte ser varann lika ofta. Pappa bor fortfarande i Spanien och jag har träffat honom kanske 3 gånger under de senaste två åren. Var där en vecka i somras med Alex, Peter och Lina och det var guldvärt. Vi sola, badade och festade, underbart! Samtidigt så lärde jag känna pappa bättre och umgicks med honom. De andra två gångerna har han kommit till Sverige och då har vi käkat middag ute, sen så pratar vi i telefon kanske en gång i månaden. Så vi har absolut inte världens bästa kontakt men det funkar.
- Övriga människor som ni undrade:
- Alle –
umgås inte med Alle nej, men jag ser honom då och då eftersom att vi har några gemensamma kompisar och det funkar ändå ganska bra då. Undviker honom för det mesta men hälsar i alla fall.
- Bryan
- Absolut, Bryan har jag fortfarande kontakt med. Alex bor ju som sagt inte hemma nu så träffar honom inte lika ofta men ibland kommer han över och han är som en andra storebror för mig. Kan berätta allt för honom och han finns alltid där. Sen så har han skaffat en skit mysig tjej, så ibland kör vi på dubbel dejter och umgås alla fyra haha
- Nino
– Nej har sett Nino kanske två gånger efter allt det här och har bara hälsat då.

Sen så var det några som undrade om jag skulle fortsätta blogga och helt ärligt så vet jag inte svaret på den frågan. Kommer i alla fall inte skriva nå mer noveller utan sånna fall blir det en vanlig blogg om vad som händer idag, men jag vet inte om jag skulle ha den tiden att sitta och blogga. Kanske ger det en chans, eller vad tycker ni?

kommentera ifall det är något annat ni vill veta, men som sagt så åker jag iväg från tors-sön så kommer ej ha tillgång till data.

GRACIIIIIIIAS MINA ÄLSKADE LÄSARE, NI ÄR UNDERBAAAAAAAARA!!!!!


Kommentarer
Postat av: hanna

bra svar, och jaaa, du borde fortsätta med bloggen :D

2009-10-07 @ 17:59:35
Postat av: nathalie

Fortsätt att blogga gumman!

2009-10-07 @ 18:14:26
URL: http://nathaliealkhalisi.blogg.se/
Postat av: nathalie

Om jag vill ställa några personliga frågor till dig, hur ska jag göra då? :)

2009-10-07 @ 18:23:59
URL: http://nathaliealkhalisi.blogg.se/
Postat av: nathalie

Om jag vill ställa några personliga frågot till dig, hur gör jag då? :)

2009-10-07 @ 18:24:57
URL: http://nathaliealkhalisi.blogg.se/
Postat av: Isabella

WOHO NI E TSM! WOHO ALLT E BRA! WOHO :D.. seriöst vet jag inte varför jag e så glad men asså.. den här novellen har vart hänt påtriktigt och det är som taget från en bok på ett bra sätt :)!! Iallafall, tycker att du kan blogga vad som händer nu förtiden om dagarna och sånt! Det skulle vara jtteroligt att veta vad som händer, men ofc de e ditt val. Vill bara tacka för att du har velat dela med dig den här novellen och jaa, hoppas du har det bra nu! :D

2009-10-07 @ 18:36:23
Postat av: Anonym

ha kvar din blogg så man hinner läsa den, har precis börjat! :D

2009-10-07 @ 18:40:41
Postat av: menna

som sakt din blogg knäcker.



Jag har bara en fråga,hur gammal var du när ni blev tillsammans?



puss

2009-10-07 @ 19:40:28
URL: http://mennamassry.blogg.se/
Postat av: Anonym

novellen ägde! fyfan vad jag tänker på er i novellen varje dag :S.. vet, det är sjukt men det är sant! HAHA men ifallafall, varför lägger du inte ut bilder? iallafall en på dig och Alex? :) skulle bli skit glad! tror inte jag skulle vara den enda haha men men :) sköt om dig gumman, du borde fortsätta blogga! peace.

2009-10-07 @ 19:40:53
Postat av: JENNIFER

vi har varit tsm mer än 2½ år så jag var ungefär 17



bild frågan har jag svarat på 100 ggr, men kolla under kategori ; FRÅGESTUND och klicka på inlägget som heter SVAREN, där skriver jag mer utförligt varför ;) :D



TACK FÖR ERA KOMMENTARER :D:D

2009-10-07 @ 19:56:47
URL: http://sannhistoriaa.blogg.se/
Postat av: halaa

fortsätt blogga din blogg är helt bääst !

2009-10-07 @ 20:34:55
Postat av: Melaika

Jag blev överlycklig när jag läse att ni va tillsammans haha!! Vad roligt :)

Jag tycker verkligen du ska fortsätta blogga som en vanlig blogg, de skulle va jättekul att läsa!!

2009-10-08 @ 12:45:42
URL: http://melaika.blogg.se/
Postat av: mandana

DIN BLOGG ÄR BÄST! synd att det är slut nu så kan inte läsa meer! meen aa fortsätt blooggaa iallafall ;D

2009-10-08 @ 13:48:36
URL: http://mandanas.blogg.se/
Postat av: Anonym

fortsätt blogga, helt ärligt så är du bara bäst och det skulle vara kul att läsa din vanliga blogg, så gör en!

2009-10-08 @ 19:02:58
Postat av: Sama

fortsätt att blogga din blogg är bäst =) gud jag är jätteglad att ni är tsm nu ,pussss<33

2009-10-08 @ 22:40:25
Postat av: Fojan

om du fortsätter blogga vanligt kommer du inte lägga ut bilder på dig sj eller kommer du va " anonym " fortfarande ? .



förresten skit bra blogg har följt den sens första början !! <3

ha d bra / fojan

2009-10-09 @ 16:10:43
URL: http://iraanien.blogg.se/
Postat av: nathalie

Detta är bästa bloggen.

2009-10-09 @ 21:23:13
URL: http://nathaliealkhalisi.blogg.se/
Postat av: Nimo

WOW! vad roligt att ni fortfarande e tsm. Ni passar verkligen ihop. Tycker verkligen att du borde fortsätta blogga! Du måste =)



Kram!

2009-10-10 @ 21:27:19
URL: http://doolittle.blogg.se/
Postat av: L

Fortstätt blogga. Älskar diin blogg.

Och bra att ni är tsm igen.

2009-10-10 @ 21:52:48
Postat av: Anonym

ja läste klart din blogg på två dagar, den va så bra, du borde verkligen fortsätta, skriva om vad som händer nu förtiden o allt, :)

2009-10-11 @ 15:01:41
Postat av: Luul

du är en asgrym bloggare :D fortsätt blogga!! älskar din novell! skönt att livet går bra för dig, och jag önskar dig all lycka i världen!!!

tack för att du dela med dig historian :D

och som sakt, FORSÄTT ATT BLOGGA :D

2009-10-11 @ 15:56:17
Postat av: Hmm..

VET INTE VAD JAG SKA TRO, ANGÅENDE DIN NOVELL, IFALL DEN ÄR SANN ELLER PÅHITTAD.



dina tabbar;



I första kapitlet säger du till Alle att han inte ska säga neger då han själv är den,

senare skriver du att han är irakie?



Du säger att det skedde för 2 år sedan, du blir 18 i berättelsen, bör du inte vara 20 nu och inte 19?



Du säger att ni snart firar att ni vart ihop i 3 år, men du skrev i början att ni inte ens var ihop,

och ifall de hände för 2 år sedan, så bör ni väl fira 2 år?



Du skriver i ett normalt inlägg, och inte själva novellen, att det är en stressig dag med din studentskiva och bokningen osv, men sen i sista inlägget skriver du att du tog studenten för 1 år sen?



När du fyllde år så stod de att Alex väntade med bilen nere och du hoppa in och ni åkte till stranden, men sen när ni ska hem har Alex tydligen ingen bil och måste ringa sin bror?



Asså först hade din killes bror en prosche, sen får man reda på att dom bor i typ ghetto, lägenhet o att han e skyldig pengar osv, HUR?

2009-10-11 @ 22:32:14
Postat av: R

hej hej, det var skit roligt att läsa din novelll som jag tidigare kommenterat är att ja inte brukar läsa böcker, bloggar osv. men din blogg är helt dunder ;) tänkte bara fråga om resan, du vet alex födelsedagspresent? åkte ni?

2009-10-12 @ 01:09:06
Postat av: JENNIFER

hmm ; HI HATER :D det spelar absolut ingen roll för mig om du tror på mig eller inte, jag vet vad som är sant och du får tro vad du vill :D men ;



japp alle är svart och från irak, har du någon gång hört talas om svarta irakier smartass? när jag fyllde 18 så var det exakt ett år sedan, fyllde 19 iår den 17 augusti. som jag sa innan så jobbar jag med fryshuset och hjälper drför till med vissa projekt såsom att planera studentskivor. Bryan kom och hämtade bilen för att han behövde den. Sen skulle jag inte säga att Ängbyplan är ett ghetto och vart man än bor kan man vara skyldig folk pengar. Men det är bra att du har lagt ner så mycket tid på att granska min blogg, betyder att du gillar den :D tack taack



R; japp vi åkte, och det var skit kul.. de grabbarna är riktigt härliga



sen så vill jag som vanligt tacka för alla kommentarer och så får jag se om jag fortsätter blogga eftersom att många av er ville det :D:D

2009-10-12 @ 12:32:17
URL: http://sannhistoriaa.blogg.se/
Postat av: z

hahahhaha go Jennifer, du äger

2009-10-12 @ 13:47:46
Postat av: Anonym

är Museko alex's riktiga efternamn?

2009-10-12 @ 17:01:55
Postat av: JENNIFER

anonym; nej det är inte hans riktiga efternamn

2009-10-12 @ 18:52:28
URL: http://sannhistoriaa.blogg.se/
Postat av: Sofie

du är så bäst! helt serisöt!

fortsätt blogga, det tycker jag! och lycka till med alex! kramis

2009-10-12 @ 18:58:48
URL: http://sufiekarlsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ey ey ey take it easy now :) Im not a hater im just a girl ho had my thoughts about your LOVELY(haha;)) story. Haha skjj men tack för svaret och vill bara påpeka att hater är det SISTA jag är, jag diggar din historia jäävligt mkt so no coments on that one :)kram!!

2009-10-12 @ 22:03:35
Postat av: Again

Ey ey ey take it easy now :) im not a hater im just a girl ho had my thought about your LOVELY(haha;)) story. Tack för svaret och vill bara påpeka att hater är det sista jag är så no coments on that one för jag diggar dig verkligen!! :) kraam!!

2009-10-12 @ 22:05:28
Postat av: Safi

Hur många besökare har du ungefär?

2009-10-13 @ 10:03:00
URL: http://safiis.blogg.se/
Postat av: JENNIFER

anonym ; haha okej men då vet jag :) :D



safi; som mest hade jag ungefär 120

2009-10-13 @ 15:12:28
Postat av: Emilia

Fy fan va bra novellen va, kunde aldrig sluta läsa. Den skulle bli jätte intresant på film, du borde skicka in den till nån regisör :) Kram

2009-10-13 @ 22:04:21
URL: http://irisemilia.blogg.se/
Postat av: Anonym

heter du larsson i efternamn?

2009-10-14 @ 22:01:14
Postat av: JENNIFER

om du säger vad du har fått det ifrån så svarar jag haha :P

2009-10-14 @ 23:01:37
Postat av: M

Va du i uppsala igår?

2009-10-16 @ 15:23:57
Postat av: JENNIFER

M ; nepp

2009-10-17 @ 14:31:52
Postat av: emma

jag hittade länk hit på en blogg ikväll, och även fast jag ska upp 6.30 så har jag läst alla inlägg. jag vet inte vad jag ska säga, är mållös. det var ruskigt bra skrivet och jag hoppas att du skriver någonting mer i framtiden, jag kommer ha koll iaf :)



skönt att allting blev bra tillslut. ta hand om dig!!



/en tjej född 1990.

2010-03-04 @ 01:05:37
URL: http://emmallainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0