Kapitel 50

50.

 

- Vad gör du? Sa Alex när han svarade
- Vaknade nyss
- Nyss? Vi ska träffas hos Preston om en o en halv timme, hinner du?
- Arå jag hinner ska bara duscha, käka och fixa mig
- bara..?
- aa men jag hinner måste lägga på nu
- vart mörs vi?
- vet inte, hur mycket har du kvar?
- är klar nu, kan komma till dig. Jusste Lina ringde hon fick inte tag på dig men hon var också klar
- okej men ring henne så kom hit med henne då
- okej, puss
Vi la på och jag sprang ut till köket, mamma hade lagat lasagne och det luktade skit gott. Jag tog en stor portion för jag hade inte ätit någonting på hela dagen.
- Ska du käka för hela veckan eller? Sa Lukas när han kom ut ur rummet
- Käften har inte käka nått
- okej tjockis.
- Ska du ut ikväll eller?
- nej jobbar imorn, vadårå?
- bara undrade
- skjuts eller? Haha
- Hahah aa, men om du inte ska ut så
- vart ska ni?
- till Preston
- men måste åka o köpa cigg så kan skjutsa dit er sen
- okej tack, sa jag och glupade i mig maten.
Sen tog jag en snabbdusch och gick in till mitt rum, satte på mig morgonrocken och virade handduken runt huvudet. Gick till garderoben och rotade runt bland kläderna, tog fram ett par mörka jeans o en svart t-shirt till, enkelt men snyggt och piffade upp det hela med smycken. Precis när jag hade klätt på mig plingade det på ytterdörren så jag sprang dit och där stod Lina och Alex.
- heej snyggo, sa jag och pussade Lina på kinden
- jag då? Sa Alex
- haha hej bejb, sa jag och han pussade mig på munnen.
- vill ni käka nånting eller, morsan gjorde precis mat.
- nej tack det är bra, svarade Lina
- vad är de för mat? Svarade Alex
- haha nån kycklingrätt med pommes, gå och ta det står framme.
Alex gick till köket och jag hörde att han plockade fram tallrik och bestick, medans så gick jag och Lina in till mitt rum för att fixa oss.
- Fan va fin klänning du har, sa jag när Lina tog av sig jackan. Det var en lila klänning med en rosett på brösten, skit söt.
- tack så mycket, vad ska du ha?
- det jag har på mig nu haha kör på casual idag
- de va stiligt och fint men kan du dansa i jeans?
- inte lika lätt men det får funka
Vi satte oss ned framför spegeln och Lina plattade håret, jag gjorde ingenting med mitt utan lät det vara naturligt vågigt. Alex öppnade dörren och kom in.
- wii här luktar det bränt, sa han
- de är nog plattången, svarade Lina
- ni förstör er med era skönhetsgrejer asså, bränner upp håret
- äh de slits bara lite, sa Lina och skrattade.
Sedan sminkade vi oss och fixade det sista, gick till tunnelbanan och åkte hem till Preston.

När vi kom fram så satt alla redan i vardagsrummet, Preston, Peter och Emma. Jag hade bestämt mig för att dricka ikväll för det var ett tag sen jag gjorde det. Alex och Lina hade slagit vad om att ingen av de skulle dricka det och den som gjorde det skulle åka ut för ett straff. Så det var bara jag Preston och Emma som drack, vi delade på en vodka så att vi inte skulle bli överdrivet fulla. Vi spelade kort, drack drinkar och bara pratade. Efter ett tag så bestämde vi oss för att börja röra oss in mot stan så vi gick ut till tunnelbanan.  När vi kom fram till studio 54 så var klockan runt 12 tiden och jag kände att mitt huvud började snurra riktigt rejält. Hade nog druckit ganska så mycket. Vi ställde oss i kön och det var inte så mycket folk så vi kom in snabbt. När vi skulle hänga av oss jackorna började jag asgarva för mig själv sen när vi skulle gå ner för trappan så höll jag på att ramla med Alex tog tag i min arm.
- Mår du bra eller? Sa han och höll fortfarande i mig
- jaråå
- aight aight, sa han och vi gick ner till dansgolvet.
Vi började dansa allihopa men efter ett tag kände jag att jag inte alls mådde bra. Så jag drog med mig Lina till toaletten och låste dörren, jag satte mig på toalett stolen med händerna för ansiktet.
- Hur är det? Sa hon
- Har druckit fööör mycket asså
- Sitt här och vila lite sen går vi ut till borden så beställer jag vatten åt dig
Jag hann inte svara innan jag kände hur spyan var på väg upp så jag satte mig på golvet och spydde i toalett stolen. Lina höll upp mitt hår. Efter att vi hade suttit där ett tag så gick vi ut till borden och Lina beställde en vatten åt mig. När jag satt där själv kom Alex fram
- Vart gick du ? sa han
- toaletten, mår inte bra asså
- har du druckit för mycket
- aa skojar du
- varför sa du inte till mig, sitt inte här själv om du är så
- Lina beställer vatten hon kommer snart
- men säg till i alla fall
- ja men ville inte störa dig om du dansade och allt
- så det är bättre att jag ska vara orolig
- nä men lugn visste inte att du blev de
- såklart, visste att du hade druckit för mkt sen försvinner du bara, men aight om du klarar dig utan mig så fine, sa han och gick iväg.
Jag orkade inte ropa på honom även fast jag ville det, kändes som att jag skulle somna när som hellst.


Kommentarer
Postat av: nathalie

skriv mer kapitell :)

2009-10-02 @ 13:46:16
URL: http://nathaliealkhalisi.blogg.se/
Postat av: Amanda

Heter Alex, Alex på riktigt? :P

Brukar du va i vällingby ofta?

2009-10-02 @ 16:02:18
Postat av: Anonym

din mammma hade gjort lasagne men alex åt kebab o pommes?

2009-10-02 @ 18:48:20
Postat av: Anonym

nej inte kebab utan kyckling, för min bror är laktos intollerant så han kan inte äta osten o de i lasange så hon brukar alltid göra annat mat till honom. och Alex älskar kyckling därför åt han det ;D

2009-10-02 @ 18:58:07
URL: http://sannhistoriaa.blogg.se/
Postat av: tavin

Sv. haha de e lugnt :) hur mycket är de kvar ungefär ?

2009-10-03 @ 02:37:52
URL: http://bbarawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0