Kapitel 51


51.

Lina kom tillbaks efter ett tag med ett glas vatten, hon satte sig bredvid mig.
- sorry för att det tog tid, men hela jävla klubben beställde dricka
- lööögnt, svarade jag och tog vattenglaset. Jag skulle ta en klunk men lyckades att tappa vattenglaset och allt vatten rann ut på mig.
- Jen, vi rör på oss hemåt nu, sa Lina och tog tag i mig
- om du vill det så, svarade jag
Hon drog med mig ut ur klubben och det var riktigt skönt med friskt luft, vi satte oss på en bänk och Lina ringde en taxi. Medans vi väntade så somnade jag mot hennes axlar och hon höll mig i handen. Efter ett tag så väckte hon mig och sa att taxin var framme, vi hoppade in i taxin och åkte iväg. Jag hörde henne säga till taxi chauffören att de skulle släppa av mig först.
- stanna bilen, viskade jag
- va?
- stanna måste spy
- ursäkta kan du snälla stanna snabbt? Hon mår inte bra, sa Lina till chauffören
Han stannade bilen och jag gick ur, satte mig på gräset vid sidan om vägen och spydde.  Lina hoppade ur och drog in mig i bilen efter att jag hade spytt klart. Efter ett tag så stannade taxin och vi var utanför mitt hus.
- Kan du vänta här i fem minuter måste bara ta hem henne, sa Lina till chauffören
- Absolut, svarade han
Vi gick ur bilden och Lina hjälpte mig att gå, när vi kom fram till porten så tog hon upp min väska och tog ut nycklarna. Vi gick in och hon öppnade även ytterdörren.
- tack gumman, ta pengar från väskan till taxin, sa jag
- nej gå och lägg dig så hörs vi imorn
- tack älskar dig
- inget att tacka för, du har hjälpt mig så många gånger. Älskar dig också
Hon stängde dörren och jag vinglade in i mitt sovrum, la mig på sängen utan att klä av mig. Tittade bara på klockan och den var tre, sedan så somnade jag på direkten. Jag vaknade upp efter ett tag och kollade på klockan, den var halv 4. Hade bara sovit en hal timme så jag la ner telefonen igen för att somna om när jag kom på: Alex. Jag tog upp mobilen igen och ringde till honom
- aa, sa han när han svarade
- vart är du?
- kvar hära, vart är du är väl frågan
- hemma
- hemma? Skojar du?
- nej Lina tog hem mig, kom hem till mig så pratar vi
- mm, svarade han och la på.
Jag somnade om.

När jag vaknade nästa gång låg Alex bakom mig i sängen, jag tittade på klockan och den var 11 på morgonen. Hade varit så deckad att jag inte ens hade vaknat av att han hade kommit in. Jag vände på mig mot honom och han öppnade ögonen och tittade på mig.
- Förlåt Alex, men var så jävla borta minns inte ens halva kvällen
- du borde sagt att du åkte hem
- jag vet men Lina drog hem mig kunde inte ens stå upp fan
- varför dricker du så mycket då
- men du vet själv att jag aldrig blir äckligt full, trodde inte att jag drack så mycket nu heller
- jag vet det, men i alla fall du kunde bett Lina säga till mig eller nått
- du vet att jag hade gjort det i vanliga fall Alex men i det tillståndet jag var så..
- så?
- så kunde jag inte
- nänä skit samma, sa han och vände på dig så att han låg på rygg
- är du sur eller?
- nä
- märker ju att de är nått

- nä men vet inte det var inte du liksom, du brukar inte vara sådär

- jag vet älskling, jag vet, sa jag och la mitt huvud på hans bröst.
Han la armen runt mig och vi somnade om.

Dagen efter när jag vaknade upp hade jag en obeskrivlig huvudvärk, kändes som att en sumobrottare satt på mitt huvud. Alex låg inte kvar i sängen och jag tänkte att han hade gått upp för att käka frukost. Så jag klädde på mig och gick på toaletten, sedan in till köket men där satt bara min bror.
- Har du sett Alex? Frågade jag
- Han drog för typ två timmar sen
- hem?
- ingen aning jag frågade inte, han sa bara hejdå. Visste du inte det eller?
- nej han väckte inte mig
- han ville väl att du skulle sova vidare säkert


Kommentarer
Postat av: nathalie

vill inte att kapitllerna ska ta sllut :(

2009-10-03 @ 21:40:44
URL: http://nathaliealkhalisi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0