Kapitel 52

52.

 

Jag tog upp telefonen och ringde till Alex.
- Hallå, svarade han
- hej vart är du?
- hemma
- varför sa du inget?
- du sa inget igår när du åkt hem
- menar du allvar Alex? De e lite skillnad
- kanske men kände inte för att prata med dig
- vaddå är du sur nu igen eller?
- pallar inte bara, leker helt smart o bah lämnar mig dära
- lämnar dig? Alex jag var borta visste inte ens vad jag hette
- va fan dricker du så mycket för då?
- men sa ju igår att jag inte visste att jag drack så mycket, o du kan inte säga nått för du vet att jag inte brukar dricka så att jag blir sådär
- aa men skit samma
- skit samma vaddå
- fan vet jag asså
- men du va ju inte sur igår när vi somnade ju, sa jag och blev lite irriterad
- nej men tänkte igenom de på morgonen o blev bara fett besviken
- men Alex du vet i vilket tillstånd jag var, jag va glad att jag kom hem oskadd
- men du borde ha sagt till mig om hjälp, eller åtminstone sagt till att du skulle hem
- aa Alex jag pallar inte säga det igen asså
- nä men skit i det då, svarade han och la på.
Det var första gången han la på i mitt öra och jag blev galen. Självklart förstod jag att han blev besviken för att jag bara åkte, det hade jag också blivit. Och man ska inte skylla på alkoholen för man har fortfarande sina gränser, men i det tillståndet jag var i så var jag glad att jag kom hem. Kunde inte stanna kvar på krogen och kunde inte heller be om Alex hjälp för att jag hade inte insett att jag behövde hjälp. Jag gick runt i rummet för att jag kunde inte sitta still, ville ringa upp honom men samtidigt tog det emot för det var han som klickade mig vilket innebär att det är han som ska ringa upp. Varför ska jag ringa upp om han klickade mig, absolut inte. Gick ut till köket för att hämta ett glas apelsin juice, hällde upp i ett glas och gick tillbaks till rummet. På vägen så snubblade jag på mattan i hallen och spillde ut all juice
- jävla hor skit! Skrek jag
Gick tillbaks till köket och hämtade en rulle med papper och torkade upp, men på mattan var det kvar gula fläckar och jag visste att mamma skulle bli galen för det var en ny matta. Men just nu sket jag i det. Kollade mobilen det första jag gjorde när jag kom in i rummet, men inga missade samtal eller sms. Kollade på klockan och den var redan 4, men jag var inte alls hungrig för att jag var bakis och för att jag var så himla sur. Min kropp var helt slut och det kändes som att mina ben var mjuka som gummisnoddar. Ögonen var jättetunga och det var svårt att hålla de uppe, så jag la mig ner på sängen för att ta en tupplur och somnade ganska så snabbt.

Vaknade två timmar senare av att det ringde på min mobil, det var Alex.
- Vem är du o lägger på sådär? Svarade jag utan att säga hej eller något
- Lyssna va fett lack bara, vad gör du?
- sov du väckte mig
- My bad, men vill du komma till mig o kolla film eller?
- Skojar du?
- nej vaddå
- för några timmar sen var du skit sur o la på i mitt öra, sen ringer du mig o ber mig komma över?
- amen är inte sur längre
- så du tror att du kan behandla mig hur som helst, ringa o säga att jag ska komma när du vill o klicka mig när du vill
- lugn nu asså, va bara irriterad innan
- det fattar jag också men det ger dig inte rätten att bara klicka o sen agera som att inget hade hänt
- rätten? Jag behöver ingen rätt till hur jag är
- så du tror att du kan behandla mig hur du vill, sa jag och höjde rösten
- har jag sagt det eller?
- det verkar fan som det
- ohaa orka överdriva
- mm, svarade jag bara
- såå.. kommer du eller? Sa han och fortfarande var det som att ingenting hade hänt. Jag blev skit irriterad över att han fortfarande inte hade fattat poängen.
- nä pallar inte ska sova vidare
- är du allvarlig? Sa han och lät förvånad
- aa vi hörs senare
- aight then, sa han och vi la på
Jag la mobilen under kudden och suckade djupt, hade alltid ångest när vi hade bråkat. Låg i sängen och tänkte, kunde inte somna om. Tankarna var för många och för stora, tänkte igenom allt. Vad som hade hänt igår, vad vi bråkade om, tidigare problem osv. Men en fråga som jag hade ställt mig själv så många gånger kunde jag fortfarande inte besvara. När ska allt detta ta slut?

 


Kommentarer
Postat av: nathalie

finns ingen bättre blogg än din :)

2009-10-04 @ 20:22:35
URL: http://nathaliealkhalisi.blogg.se/
Postat av: sana

omg, alla killar är sådär, gör ngt sen ringer eller skriver efter ett tag vad gör du och leker som ingenting hänt!, sjukt irriterande

2009-10-04 @ 21:27:17
Postat av: Anonym

din blogg e dunder

2009-10-05 @ 18:02:05
Postat av: Anonym

Hähä , vad heter du i efternamn? Hoppas på att du kan svara åp d, ;)



Din blogg är boxtavligen dunder. Loveeeeeeee

2009-10-05 @ 19:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0