Kapitel 15

15.

Jag kom hem och slängde mig på sängen, ville ringa Alex och berätta allt men jag var sur på honom efter hur han hade betett sig. Han hade ingen anledning att vara sur på mig och jag bestämde mig för att inte ringa honom utan han skulle få ringa mig. Även om det gick en månad. Jag kände mig så förvirrad, varför var Alex sur, vad är grejen med Putin, vad ska jag säga till tjejerna som inte vet någonting, vem fan ska jag prata med? Kan inte ringa Alex

- Hallå?
- Hej Bryan, sov du?
- Är det Jen?
- Ja..
- Aha hej gumman, nej jag sov inte. Men Alex är inte hemma..
- Nej, asså jag hade tänkt att prata med dig
- Jaha ja haha, vad har lilla du på hjärtat då.
Jag skrattade till, Bryan var så skön och förstående och han var så lätt att prata med. Dock var det här första gången jag ringde honom men det kändes inte fel.
- Jo asså vi va ju ute idag..
- Ja Alex sa att ni skulle ut.
- Mm, men vi såg Alles bror han var bartender där och Alex bråkade lite med honom och blev utslängd men det hände inget asså han skrek mest på honom.
- Va? Asså är de där jävlarna överallt eller, är ni okej?
- Jadå inget hände, men iaf så skulle vi åka hem och killarna tog bussen och min buss skulle komma efter tjugo minuter så jag satt och väntade.
- Aa
- Så kommer Alles bror fram.. jag hann inte säga mer innan Bryan avbröt mig.
- Jag svär vid gud om han rörde dig..
- Nej lugn nu, han snackade bara. Han sa förlåt och sådär och ville ha fred. Sen sa han att de inte hade skjutit Putin och att de inte äger ett vapen.
- Hah, det tror de att vi ska tro på också, jävla skojare.
- Nej men asså jag tror faktiskt på honom, han svor vid gud och han såg verkligen chockad ut när jag berättade allt och han erkände allt annat, varför inte erkänna det?
- För att det är mycket allvarligare.
- Aa, men kolla upp det där med Putin, hur mår han förresten?
- Jo han mår bra de hade skjutit honom i axeln bara så det är inte så allvarligt men jag har inte pratat med honom efter allt, ska in till sjukan imorn så kan kolla med honom då.
- Ja gör det, sa jag
- Jag gör så, men vi hörs gumman och säg till Alex att morsan är sur på honom.
- Men jag är ju inte med honom, åkte hem själv.
- A jusste, jag glömde förlåt. Men vaddå vad sa han om allt då?
- Har inte sagt något till honom
- Så du ringde mig innan honom, haha tack men får man fråga varför?
- Det är din kompis det handlar om, Putin asså.. och jag o Alex tjafsade lite orkade inte ringa honom.
- Okej då vet jag, vi hörs puss
- Aa okej puss, sa jag och lade på.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är jävligt duktig :D bra och spännande historia också :D

2009-09-02 @ 17:45:05
Postat av: Nimo

Lika bra som alltid =)

2009-09-02 @ 18:01:28
URL: http://doolittle.blogg.se/
Postat av: c

om du inte har läst boken twilight så gör det - den är den bästa boken ever men ja måste säga att din novell är lite bättre ja har bliit beroende pricis som ja blev med twilight uptadera mer innan ja blir crazy .. TACK

2009-09-02 @ 18:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0