Kapitel 19

19.
Idag var det min födelsedag, den 17 augusti. Vi skulle fira mig på stranden, hela gänget och några till. Jag stod framför spegeln och provade olika klänningar, önskade att Alex var här för han brukar alltid hjälpa mig med att välja. Men han skulle hämta upp mig om en halv timme och då skulle jag vara färdig. Jag tog på mig en rosa tajt klänning som jag aldrig hade använt förut, den var lite för tajt men det funkade. Till det hade jag ett par höga svarta heels, håret var uppsatt i en hårt åtdragen tofs. Jag fick ett sms av Alex som bad mig att komma ut till bilen.
- Fan va fin du är älskling
- Tack detsamma gubben, sa jag och hoppade in i bilen. Alex såg verkligen bra ut idag, han hade på sig att par svarta chinos och en skjorta till.
- Alla är redan där så vi kommer komma sist, men det är väl så det ska vara också?
- Nja det vet jag inte, det spelar väl ingen roll. Har du drickan eller? 
- Japp, men det är mycket asså. Två vodkor, 4 flak öl och ett flak cider.
- Skojar du med mig? Varför så mycket för?
- Det ska firas ikväll gumman, nej men det är till Peter, Preston och Larry också.
Alex parkerade bilen på en parkering ovanför stranden, man hörde musiken pumpas och människor skratta och skrika.
- Hon kommer! Hör man Preston skrika ända från parkeringen. När vi närmar oss så börjar alla sjunga för mig, det blev lite pinsamt och kan slå vad om att jag blev röd. Men som tur var så var det ganska mörkt så tror inte att någon märkte det.
- Tack så mycket allihopa, och tack för att ni kom! Ni är bäst, sa jag
Vi satte oss runt brasan, grillade marshmallows och drack, vissa badade men inte jag för det var så kallt i vattnet. Alex satt bakom och höll om mig. När vi hade suttit där ett tag så kände vi alla för att dansa så det gjorde vi, fan va bra stämning det var. Vissa hade druckit för mycket, Anna var en av de som vanligt.
- Jen, du måste följa med mig.
- Jag kommer, sa jag och tog hennes hand.
Vi gick upp till skogen där hon satte sig och spydde om och om igen.
- Gumman du vet att du inte ska dricka  så mycket, sa jag
- Jag vet, men det är din dag idag så vill ha roligt
- Men du behöver inte dricka sådär mycket för att ha roligt, tro mig..
Plötsligt stängdes musiken av och vi hörde att det var några killar som bråkade nere vid stranden.
- Fan att de alltid ska hålla på, kom vi går dit, sa jag och drog med mig Anna.
Jag var tvungen att stödja henne för hon kunde inte gå rakt själv. När vi kom närmare såg vi att Alle var där, och han var en av killarna som hade bråkat. Han blödde från ena ögonbrynet men fick hjälp av några att gå ner till vattnet och tvätta av såret. Vi såg inte Alex någonstans och jag började bli orolig för det var en stor risk att han var en av killarna som slogs, med tanke på hans förflutna med Alle. Jag kände att någon kom bakifrån och höll om mig, så jag vände på mig och där stod han.
- Vad hände? Frågade jag
- Alle som vanligt, han kom hit och Preston sa att han inte var välkommen då flög Alle på honom.
- Va? Men är Preston okej?
- Ja Preston är ju inte direkt den första killen man flyger på, men han är okej. Kan inte säga detsamma om Alle.
- Såg att han blödde, var det allvarligt eller?
- Tror det asså, Prestons ring spräckte upp hela Alles ögonbryn så han måste säkert åka in och sy.
- Vart var du? Frågade jag och undrade om han hade varit inblandad.
- Där, men drog bort de bara .
- Okej bra, blir stolt ju, sa jag och skrattade
- Tack mamma
- Gå och lägg dig, sa jag och puttade till honom.
Precis då kommer Alle emot oss.
- Tänkte bara säga grattis Jen, men det uppskattades tydligen inte av alla.
- Nej, men tack iaf. Hur gick det?
- Brorsan kommer och hämtar upp mig sen blir det sjukan, måste sy.
- Ajdå, sa jag och Alle gick iväg.
- Värst vad du va trevlig, sa Alex
- Han kom hit och sa grattis, det är ändå ett stort steg så ja, jag uppskattade det.
- Okej bara du är nöjd så
Jag gav Alex en kram sen gick vi till Preston för att kolla hur han mådde.
- Äre cool eller? Frågade Alex
- Ja fan, den där lilla skiten kan inte göra någonting. Men han fick det han förtjänade.
- Indeed. Men aja vi ska inte låta honom förstöra den här kvällen också.
- Sant, svarade både jag och Preston samtidigt.
Vi gick till brasan och satte på musiken igen. Alla dansade och hade roligt, Anna låg på en filt helt deckad. Hon visste aldrig vart gränsen gick, även om hon borde veta det vid det här lagret. Så jag höll ett öga på henne så att inget skulle hända, det var bara folk vi kände här men det är inte alltid man känner alla lika bra som man tror.
- Vad är det här för sexig brud? Hör jag Alex säga och han tar mig på rumpan.
Jag vände mig och skrattade.
- Lite för mycket dricka eller?
- Absolut… inte! Sa han och vinglade till, jag såg att han var rejält packad. Själv så var jag påverkad och kände mig lite full, men inte så värst.
- Okej, drick inte ihjäl dig bara.
- Absolut… inte.
Han vinglade där ifrån och satte sig med Preston och Larry vid elden och grillade korv. Jag dansade med Lina och Malin, vi skrattade och skojjade. Kvällen var perfekt, trodde jag.
- Vilken horunge slog Alle? Hör man någon skrika och alla vänder sig om, där stod Alles storebror, inte han jag pratade med utan den andra. Tydligen är det han som är värst i familjen.

Kommentarer
Postat av: /

ojdåå

2009-09-06 @ 18:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0