Kapitel 23

23.

 

- Var den verkligen fin? Anna stod i provrummet på Salt i stan och provade en svart klänning med en rosett vid bröstet.

- Skit söt, den måste du köpa!

- Tycker du verkligen det, den kostar iof bara 200 kr.

- Absolut, ett riktigt kap!

Hon gick in i provrummet igen och bytte om till sina kläder och köpte klänningen.

- Jag måste hem nu gumman, har du inte pratat med Alex förresten?

- Okej, nej inte på en vecka nu..

- Ajdå, du ska se att det löser sig

- Aa säkert men båda har så jävla svårt att svälja våran stolthet

- Jag vet det, men mitt tåg står inne måste springa, vi hörs!

Anna sprang iväg mot tågen och jag tog rulltrappan ner mot plattan för att gå till tunnelbanan.

- Ay chica, hör jag någon ropa men jag ignorerar det eftersom att det alltid är en massa äckel som raggar här vid plattan. Gillar egentligen inte att gå här själv men orkade inte bry mig.

- Jennifer!?

Jag vände mig om och såg Peter, Preston och en annan kille stå där.

- Aha haha va det ni som ropade?

- Haha aa, skulle bara driva lite.

Jag gick fram och kramade de.

- Hej Jennifer, sa jag och skakade hand med den tredje killen

- Tjena, Micke

- Vad gör du här? frågade Preston

- Kollade runt lite med Anna hon gick hem nyss, ni då?

- Samma här, vi väntar på Alex nu

Jag kände att jag stelnade till men ville inte att de skulle se det.

- Jaha, kommer han hit eller?

- aa

- Okej men jag har bråttom måste gå och orkar inte se honom heller...

- Redan försent, han kommer nu

Jag vände mig om och såg honom gå emot oss, han lekte med sin mobil så han hade inte sett mig än.

- Vi är här! Skrek Peter och Alex kollade upp. Vi fick ögonkontakt och han stannade till för ett ögonblick och tittade undrande på mig.

Jag stod längst bak så han hälsade på alla innan mig, det kändes konstigt och jag visste inte vad jag skulle säga. Han ställde sig framför mig och sa inget han heller.

- Kom här, sa han tillslut och tog tag i min hand och kramade om mig hårt och länge.

- Jag hatar dig du vet det va, sa jag och alla skrattade.

- Älskar dig också gumman, svarade han och allt var bra igen. Det var alltid så, vi kunde vara hur sura som helst på varandra men sen när vi såg varann så blev allt bra igen.

- Vad ska ni göra då? sa jag

- Vi ska på bio och kolla på ciao bella, följ med? Sa Alex

- Nej de är lugnt ni ska ha grabbkväll ikväll..

- Men sluta nu, klart att du ska med, svarade Preston

- Ja kom nu så går vi, sa Alex och tog min hand.

Vi hann inte gå mer än två meter innan killarna bestämde sig för att äta på Burger King, så vi gick in och ställde oss i kön. Jag hade precis käkat på donken med Anna så jag skulle inte käka, inte Micke heller så vi gick och satte oss vid ett bord.

- Jaha, så det är du som är Jennifer? Man har hört mycket om dig

- Haha får hoppas på att det är bra saker du har hört

- Absolut, Alex snackar alltid om dig. Han gillar dig verkligen.

- Det hoppas jag också, sa jag och vi skrattade.

- Vad har ni så roligt åt? Sa Preston och satte sig ner bredvid mig med sin mat.

- Hur mycket kan du äta egentligen? frågade jag när jag tittade på hans bricka.

- Det här är bara förrätten gumman, sa han och skrattade.

- Ni är verkligen tjockisar hela bunten, svarade jag

Alex och Peter kom och satte sig vid vårt bord och de hade beställt minst lika mycket mat, jag sa inget men skrattade bara och skakade på huvudet.

- Vilken film hade ni tänkt att se då? frågade jag

- ciao bella sa vi ju gamling.

- Haha käften jag glömde okej

- Det är lugnt senila jävel

- Va inte kaxig Alex, du vet hur det slutar

Han började as garva och kunde inte ens prata

- Jag vet hur det slutar och du kan inte göra ett shit.

- Gå och lägg dig

- Ni beter er som ett gammalt gift par asså haha skit söta, sa Preston

Vi skrattade bara och killarna fortsatte att käka.


Kommentarer
Postat av: Anonym

om alex har läst bloggen- så vad tycker han om den då??

2009-09-10 @ 07:19:13
Postat av: Isabella

Åhh, jag vet inte om du kanske tycker om allt det som har hänt, men det är riktiigt spännande att läsa! Din blogg är bäst! :D, mer mer mer kapitlar... ! Jag såg din blogg för första gången igåpr, och jag läste heeela arkivet, jag lovar novellen är som en bok.. Den blir bara mer och mer spännande. Keep up the good work :D



Lite frågor jag hoppas du kommer svara på! :)

- Har ngn av personerna sett din blogg, och vad tycker dom om det? (spec Alex)



- Är du tillsammans med han fortfarande?

- Och vart kommer alla ifrån? :)



// Isabella!

2009-09-10 @ 08:04:54
Postat av: JENNIFER

sv; tack så mycket för de fina kommentarerna! glad att du gillar bloggen.



Om ni läser svaren på frågestunden så är alla era frågor besvarade där :)



Kramar J

2009-09-10 @ 19:04:55
URL: http://sannhistoriaa.blogg.se/
Postat av: JENNIFER

missade första frågan sorry.

Alex var den som puschade mig mest med att lägga upp den på en blogg, han älskar novellen. Första gången han läste den var det såklart jobbigt men han gillar verkligen den. Så han har absolut inga problem med att den är offentlig.. ingen vet ju vem han är så :P

2009-09-10 @ 20:38:48
URL: http://sannhistoriaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0