Kapitel 25

25.

 

”I can see you with my self forever, baby forever” Jag vaknade upp av mitt alarm, forever med Trey Songz. Jag var förvånansvärt pigg och inte det mista trött, klockan var elva på morgonen så det var konstigt med tanke på mina nya vanor. Jag skulle till Alex skola för att möta upp honom och sedan skulle vi in till stan, det var hans andra skoldag idag och hans sista år innan studenten. Det första jag gjorde var att ta en varm dusch och sedan smörja in mig med hud lotion. Jag satte på mig ett par ljusa, slitna jeans shorts och en vit t-shirt. Ställde mig framför spegeln och satte på lite mascara, brukade inte sminka mig mycket bara mascara och på vintern hade jag även lite brunpuder. Gick till köket och tog en macka och sprang till bussen.

- Jeeeen! Hörde jag Peter skrika, han satt där i cafeterian och drack en cola.
- Tjabba! Hur är de?
- Trött som en krabba men annars äre bra..
- Hahah krabba? Va fan?
- Ja du ser, vet inte ens vad jag säger.. men gumman måste rusa in på lektion men tror att Alex och de har rast om typ tio min så det är bara att sitta här så kommer de snart.
- Okej tack, vi syns sen.
Peter sprang iväg till några av hans klasskompisar och sedan försvann han. Hann inte sitta där med än fem minuter så kom Alex.
- Hej gumman! Har du suttit och väntat länge?
- Nejdå, såg Peter
- Jaha bra att du hade sällskap då
Bakom Alex stod två killar som jag inte kände igen, den ena var nog jugge och den andra någon typ av arab, kanske syrian.
- Hej, Jennifer , sa jag och hälsade på de
- Hej, Gabbe
- Tja, Dino
- De går i min klass, sa Alex
- Jaha jasså, har ni en lektion till eller?
- Nej men vi har återsamling om typ tio min så vi sitter här med dig så länge.
De satte sig ner bredvid mig och vi började prata. Dino var ganska blyg och sa inte så mycket men Gabbe var jätterolig och pratade på. Jag hörde någon komma bakom mig men jag vände mig inte om, personen satte händerna för mina ögon och jag kände på de. Det var tjejhänder och även en tjejparfym. Händerna släppte och jag vände mig om, där stod Linn, en tjej som jag brukade umgås med förut men hade inte sett henne på ett år nästan. En riktig rolig men oblyg tjej, skojare helt enkelt.
- Linn? Hej gumman fan va länge sen!

- Ja verkligen, hur är det med dig?
- Det är bra faktiskt, hur är det själv?
- Bara bra, vad gör du här? Hälsar på Donna eller?
- Nej haha, hälsar på min kille Alex. Sa jag och pekade på Alex
- Jaha haha visste inte ens att ni två kände varandra.
- Nej världen är liten eller hur
- Haha ja verkligen, Alex och jag gick i samma klass förra året men inte i år.
- Jasså.
- Jennifer?, Hör jag en tjej ropa och jag känner igen rösten, det är Donna.
- Asså känner du hela skolan eller? Frågade Gabbe
- Haha nej då, svarade jag och ställde mig upp och gick emot Donna
- Wooow, den där rumpan har man saknat! Skriker Linn högt.
- Linn de räcker
- Nej allvarligt, vilken jävla rumpa du har!
- Linn! Sluta haha, sa jag och satte händerna bakom rumpan.
- Som att dina händer täcker den där rumpan! Skrek Linn och skrattade
- Hahaha din sjuka jävel.., sa jag och skämdes. Hon skulle alltid skämma ut en.

Väl inne i stan var det smockat med folk. Gillade egentligen inte att vara bland så stora folkmassor och den här dagen var det väldigt varmt. Vi gick runt i några affärer och Alex köpte två par skit fina tröjor, jag hittade ingenting, sedan gick vi till donken för att käka.
- Det vanliga eller? Frågade Alex
- Japp, lilla menyn
- Fattar inte att du kan bli mätt på de där lilla
- Nä men de är inte så lite
- Gumman, det heter lilla menyn
Jag kände hur det vibrerade i fickan så jag tog upp mobilen, på displayen stod de: Pappa ringer.
Pappa? Honom hade jag inte pratat med på typ två månader, hade ingen bra kontakt med honom och träffade honom typ bara 4 gånger per år.
- Svara då..
- Det är pappa
Alex såg lika förvånad ut som jag.
- Hej
- Hej dockan, vad gör du?
- Är i stan med Alex..
- Jaha är det din kille eller?
- Ja det är det, det visste du ju
- Visste inte att ni var tillsammans. Men i alla fall, jag har en sak jag måste berätta
- Okej..
- Farbror Kevin gick bort igår, hinner inte prata mer men vi hörs.
Sedan lade han på, jag stod bara där i chocktillstånd. Hur hade han mage att berätta det på det sättet och bara lägga på när han hade sagt det han ville säga.
- Vad sa han?
- Min farbror har dött
- Va? Vem av de
- Kevin..
- Nej, shit vet inte vad jag ska säga. Vet att ni två hade skit bra kontakt
- Ja han va fan mer som en pappa för mig än min egen pappa. Men asså fan vad hemsk jag känner mig, kan inte fatta att det är sant. Är så jävla förbannad på farsan, han bah la på. Hur fan tänker han?
- Jag vet älskling, men det tar tid att smälta. Kom..
Han öppnade sina armar och jag kramade om honom.
- Förresten så fick jag min mens imorse
- Äre sant? Sa ju att det skulle lösa sig
- Ja den här gången gjorde det ja..


Kommentarer
Postat av: Isabella

wow, asså snällaa mer kapitlar om dageeen! :D

2009-09-11 @ 15:24:10
Postat av: Isabella

Jennifer, en fråga. Asså jag tycker novellen är skitbra, eller aa fel ord kanske, men du kanske fattar, men jag menar, í ett kapitel skrev du ngt om Baksmällan, den kom ju ut i somras el ngt i våras, såå är det här 1-2 år sen? :D, elr ere annan film du menar?/ KRAM, FORTSÄTTM SKRIVA , flera kaptilar om dagen skulle vara ännu bättre :D

2009-09-11 @ 15:39:17
Postat av: Luul

skönt att du inte blev gravid och jag beklagar din farbrors död :)

2009-09-11 @ 17:04:44
Postat av: Luul

förresten fler kapitlar snälla! :D

2009-09-11 @ 17:05:26
Postat av: JENNIFER

isabella; tack så mycket för de fina kommentarerna, betyder skit mycket! :D

japp det kom upp som en fråga på frågestunden också men kan besvara den igen. Det var så mycket som hände så jag minns inte riktigt allt, och filmer var inte det jag fokuserade mest på att komma ihåg så nej- det var inte den filmen vi såg utan tog bara en.



Luul - tack så mycket! ett till kapitel kommer nuuuuuuuu haha:D

2009-09-11 @ 19:16:16
URL: http://sannhistoriaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0