Kapitel 26

26.

Jag satt ensam i mitt rum och klockan var 9 på kvällen, det var en lördagskväll. Alex och jag hade bråkat, igen, för att han skulle ut med sina grabbar. Vilket jag tyckte var helt okej och jag ville inte ens följa med, men han hade inte sagt nånting till mig utan jag fick höra det av Peter. Alex hade sagt att de skulle till en pub och ta en öl, Peter sa att de skulle till Mango vilket är en klubb i Stockholm.  Det hade också varit helt okej för jag litar på honom, men att han ljög och kom med bortförklaringar gjorde mig så arg. Vad var det han dolde? Varför skulle han alltid göra såhär?
Jag orkade inte sitta och deppa på sängen så jag tog fram min laptop och loggade in på msn. Det var ganska många inne för att vara en lördagskväll, fast klockan var i och för sig bara nio.
- Tjena tjejen, det var ett tag sen. Hur äre?, skrev Nino en kille som tidigare hade raggat på mig
- Hejsan, aa det var det. Bara bra själv då?
- Fint, vad händer ikväll?
- Ingen aning faktiskt sitter bara hemma och ruttnar haha, du då?
- Samma här typ haha, vill du ses?
- Och göra vaddå?
- Ta en promenad bara, måste få frisk luft...
Jag tvekade lite för att jag visste att han tidigare hade varit intresserad av mig, men att gå på en promenad vad väl inge fel? Speciellt inte efter det Alex hade gjort, var skit sur på honom.
- Ja visst, vart ska vi träffas?
- Ta bussen mot mig.. bättre att gå här, ingen skog som hos dig.
- Okej är vid dig om en kvart typ då.
Jag loggade ut från msn och klädde på mig. Vi skulle ju bara gå på promenad och Nino var ingen jag skulle klä upp mig för så jag satte på mig ett par gråa plysch byxor och en vit t-shirt, över den en svart jacka. Mamma var inte hemma så jag kunde inte få skjuts men det var ändå inte så långt med bussen.

Jag stod vid busshållsplatsen och väntade på Nino och då ringde Alex men jag svarade inte. Vet inte varför men jag orkade inte prata med honom just nu.
- Tjabba bruden! Nino stod bakom mig och jag vände mig om. Det blev lite pinsamt för vi visste inte hur vi skulle hälsa, jag gick fram och skulle ge honom en kram och han trodde jag skulle ge honom en puss på kinden. Men vi skrattade bara bort det och började gå.
- Hur har du haft det, har inte sett dig på ett år kanske, sa Nino
- Jora har det bra, plugget och allt rullar på. Själv då?
- Pluggar ju inte, tog studenten förra året så jobbar på farsans jobb bara men det är bra pengar.
- A jusste, men det är bra ju
Vi fortsatte att gå och prata, det var jättetrevligt och inte alls stelt som jag hade trott att det skulle bli. Vi skrattade, pratade om gamla minnen och gemensamma kompisar. Efter ett tag började det spöregna.
- Vad gör vi nu, frågade jag
- Jag bor en minut här ifrån, vi går till mig bara.
- Nja asså vet inte, ska nog hem.
- A men vi måste kolla sl ju
Jag följde med honom även fast jag kände att det tog emot, visste innerst inne att det var fel. Men å andra sidan, skulle jag stå ute i regnet och vänta på bussen i en timme. Vi gick in på hans tomt och upp till ett jättestort vitt hus. Vi kom in och hallen var typ lika stor som min lägenhet, okej kanske lite överdrivet men jävlar vad fint det var. Längre in till höger låg hans rum och vi gick in dit. Han hade två datorer, en laptop och en stationär, på väggen hängde en 50 tums plasma tv och hans säng var minst 200 bred.
- Vad fint du har, sa jag
- Tack haha, lite stökigt men men. Här har du datan.
Jag gick in på sl och bussen skulle komma om en timme och en kvart.
- Jävlar, varför går de så sällan? Det är ju helg också..
- A vet de är skit dåligt, inte ens en gång i timmen.
- Verkligen..
- Vad vill du göra så länge då? Kolla på film eller, frågade han och satte på tvn
- Aa visst, men bara du har en bra
- Absolut, sa han och satte på love and basketball.
Jag satte mig i hans säng och han slängde dit några kuddar som jag lade bakom ryggen som stöd. Sedan kom han och satte sig bredvid mig, lite för närma tyckte jag.
- För att inte det ska bli nått missförstånd, du vet väl att jag har kille?
-  Aa Alex
- Okej bra, sa jag och skrattade till
- Sitter jag för nära eller?
- Nej, sa jag och tryckte mig lite närmare honom. Han tittade på mig och log, hans tänder var kritvita och hans ögon var isblå.
- Kan jag sätta min arm runt dig? frågade han
Jag ville svara nej men jag gjorde inte det. Jag ville ha hans arm runt mig, men jag visste att det var fel. Jag lät honom sätta armen runt om mig och jag lutade mitt huvud mot hans axel. Efter ett tag lade jag min ena arm på hans mage och började klia och leka. Jag tittade upp mot honom och hans läppar pussade min panna, hans läppar var små jämfört med Alex men för att vara vit hade han stora läppar. Jag kysste honom på läpparna men han drog bort sitt huvud.
- Är du säker på att du vill
Jag svarade inte utan kysste honom igen och den här gången kysste han tillbaks. Jag tittade på klockan och bussen skulle gå om tio minuter så jag ställde mig upp och han följde med mig till dörren.
- Tack för idag, sa han och kramade om mig. Jag svarade inte utan öppnade dörren och gick.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

neej vrf gjorde du såå:( stackars alex J vad tänkte du på?

2009-09-11 @ 21:34:13
Postat av: Nimo

shiiit hade verkligen inte förväntat mig det...särskilt inte av digg(?)



Längtar till nästa =)

2009-09-11 @ 22:25:35
URL: http://doolittle.blogg.se/
Postat av: C

är ''alex'' alex's riktiga namn??

PS. det va ja som komentarade den första kommentaren :P

2009-09-12 @ 13:55:25
Postat av: JENNIFER

Japp det är hans riktiga namn, inget smeknamn utan han heter Alex. ;D

2009-09-12 @ 15:27:05
URL: http://sannhistoriaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0