Kapitel 35

35.

Vi vaknade av att det ryckte i handtaget igen. Alex for upp och sprang till dörren, jag sprang efter för att se till så att inget hände.
- Vad? Sa Alex och ryckte upp dörren men där stod bara Bryan
- Vad? Behöver man ha en anledning för att komma hem eller? Svarade han
- Är de bara du.. Sa Alex och suckade
- Damn vad du är glad över att se mig asså, haha skojare.
- Det var en åsna som ryckte i handtaget o plingade o allt innan sen när vi öppnade sa han att det inte var han som hade gjort det, fast det var det.
- Ärligt, men bra att ni hade låst då. Tänk om han bara hade ryckt upp dörren, man vet aldrig vad som kan hända.
- Aa det är sant, fett skumt.
- Hoppas att du är glad över att se mig i alla fall, sa Bryan och tittade på mig
- Det är jag alltid haha, svarade jag
- Ge mig en varm kram, behöver det för det har varit en förjävlig dag idag asså.
Jag gick fram och kramade honom hårt och skrattade.
- Skaffa dig en egen brud offer, sa Alex och skrattade
- woowoo nån blir avis, sa Bryan och bar upp mig så att hon stod rakt och gick iväg med mig.
Jag skrattade bara och Alex med, Bryan snurrade runt mig och mina ben slog i en vas. Han släppte ner mig och tittade på vasen som låg där i 100 bitar.
- Shiit förlåt! Sa jag
- Men det är inte ditt fel haha, jag fixar de där snart måste bara käka, svarade Bryan.
- Kom nu, orkar inte med den där skojaren, sa Alex och tog min hand.
Vi satte oss i vardagsrummet och spelade kort. En kortlek som heter bluff, det var min favorit kortlek.
- Den som torskar är skyldig den andra massage, sa jag
- Absolut, börja värm upp
- Haha du tror att du kommer vinna också, men det är bra
- Jag vet gumman, tror inte
Vi började spela och jag ledde som vanligt. Vi hinner inte spela klart innan vi hör polisbilar utanför. Så vi går ut på balkongen och tittar ner, då ser vi att ena grannen bärs ut på en bår och in i en ambulans bil som åker iväg med sirener. Vi hinner inte ens gå in igen innan det plingar på dörren och det var två polismän. Alex ropade på Bryan och öppnade sedan dörren.
- Hej, sa Alex
- Tjena, nu är det så att en av era grannar nyligen har haft inbrott så vi undrar ifall ni har sett något ovanligt.
- Aa det har vi, för typ..
Alex hann inte prata klart innan polismannen frågade ifall de fick komma in i stället. Vi satte oss i vardagsrummet och Alex berättade allting.
- Ni hade tur att det var låst så att han inte kom in, och att han inte trängde sig in när ni öppnade.
- Ja verkligen, svarade Alex
- Hände det nått allvarligt med han som blev rånad? Frågade Bryan
- Killen som rånade honom högg honom i magen eftersom att han inte blev insläppt men han ska nog klara sig fint för det var inte så allvarligt, svarade ena polismannen.
- Så ni hade tur att han inte trängde sig in här, kanske var för att det var en ung kille som öppnade, sa andra polismannen.
- Verkligen tur, svarade jag
- Hann ni få en bild på hur han såg ut? Frågade polismannen
- Egentligen inte, men han var runt 18 och utländsk kanske Iranier nånting sen så hade han en orange tröja, svarade Alex
- Kroppsbyggnad?

- Kanske 175 och normalbyggt, svarade jag.
- okej tack för eran hjälp, vi hör av oss om vi har mer frågor
- Inga problem, svarade Alex och följde med de till  dörren.
- Damn ni hade tur asså, sa Bryan
- Kan inte fatta att de  är sant, tänk om jag har öppnat då hade han säkert rånat oss istället.
- Man vet aldrig men det var bra att du sa till Alex i alla fall
- Aah


Kommentarer
Postat av: sara

du är så jävla bra! längtar redan till nästa :)

2009-09-18 @ 20:51:52
URL: http://sarabarawe.blogg.se/
Postat av: Anonym

ÅÅÅH kan du skriva meeer.. kommer döö. VILL LÄSA

2009-09-19 @ 23:17:10
Postat av: Isabella

hon sa att hon nte kmr uppdatera fredag lördag så de kanske kmr idag :D om jag förstog rätt

2009-09-20 @ 10:41:57
Postat av: jasmine

snälla uppdatera! blir tokig :O ..

2009-09-20 @ 13:30:34
URL: http://ariajasminewatti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0