Kapitel 36

36.

Hade ingen skola den här fredagen för att lärarna skulle på en resa till Högbobruk tillsammans och de skulle komma hem på måndagen så var ledig då också. Istället sov jag hemma hos Lina och vi vaknade upp runt 12 tiden.
- Fan min kropp är helt slut fast vi har sovit så mycket, sa Lina när vi hade vaknat
- Ja men du har ju inte sovit så mycket i veckan så det tar ett tag att komma tillbaks
- aa det är iof sant
- Vill du sova vidare eller?
- Nej det är lugnt, vi går o käkar frukost.
Vi gick till köket och där satt Linas styvpappa, jag gillade inte honom. Han hade aldrig gjort någonting mot mig men jag visste att han kunde vara dum mot Lina och han gav mig bara dåliga vibbar.
- Ska ni brudar käka eller? Frågade han och hans andedräkt luktade alkohol.
- Ja, svarade Lina kort
- Ska lämna er ifred då, svarade han och ställde sig upp.
Han gick förbi Lina nära och andades mot henne, han gick mot mig och log.  Hans leende var hånfullt och rent ut sagt äckligt.
- Det är du som är Jennifer va? Sa han och sträckte fram handen
- Ja det är det, svarade jag och sträckte fram min hand och skakade hand med honom. Men han tog min hand och pussade på den och sa sedan

 - Det  är ett nöje, sedan vände han sig om och gick iväg.
- Förlåt för det där, han är som han är. Sa Lina
- Nej men inget att säga förlåt för haha, men lite läskig
- Aa jo han kan vara det ibland

Vi satte och ner och käkade frukost och bara att och snackade.
- Men gumman måste röra på mig hemåt nu, Alex fyller år ikväll så ska fixa lite hemma.
- Jaha det hade jag glömt bort haha, blir det fest ikväll eller? Haha bjuder in mig själv..
 - Inte ikväll men hemma hos  honom imorgon, nej hade tänkt att säga till dig
- Okej men räka med mig i alla fall

- Okej bra att du kan komma gumman, vi hörs sen då
Jag pussade henne på kinden och promenerade hem.

- Har inte du skola idag gumman? Sa mamma när jag kom hem
- Nej sa ju att jag va ledig, sov hos Lina
 - Ja men det visste jag ju men glömde att du va ledig. Vad ska ni och Alex göra ikväll då?
- Snackade med hans föräldrar igår och de skulle fira honom efter skolan sen skulle de till några släktingar.  Så ska dit och överraska honom.
- Okej det låter bra, behöver du någonting eller?
- Nej tack det är bra
Jag gick in till rummet och hämtade hudlotion och gick sedan till duschen. När jag hade duschat klart så städade jag rummet och pysslade lite. Kollade på klockan och såg att den var 5, hade fortfarande inte grattat Alex men skulle inte göra det innan jag såg honom heller. Jag plattade håret och gjorde om lockarna med plattången. Sminkade mig och valde ut kläder. Jag satte på mig sexiga underkläder, ett par svarta lack leggins och ett svart/vit långt linne/klänning som var tajt. Sedan bad jag mamma skjutsa mig.

När jag hoppade ur bilen ringde jag till Bryan för att kolla om han var hemma. Vi hade bestämt innan att han skulle stanna hemma medans de andra skulle till släktingarna för att jag skulle kunna komma in.
- Hej Bryan, är utanför kan du öppna porten?
- Kommer ner nu, sa han och la på
Två minuter senare så kom han
 - Va fin du var idag Jen
- Tack så mycket, svarade jag och blev lite röd
Vi gick in och tog hissen upp till lägenheten.
- Ska bara in och hämta en tröja så åker jag till kussarna och hämtar Alex.
- Okej men om hur länge tror du att ni är tillbaks?

- En timme kanske, runt halv 8 tror jag. Blir det bra?
- Perfekt, då hinner jag laga middagen o allt haha
- Fett gullig, riktig wifey. Men jag säger inte till Alex att du är här, droppar bara av honom sen åker jag vidare.
- Okej det blir bra, tack Bryan
- Inget att tacka för.


Kommentarer
Postat av: jasmine

oh jag såg det! :) vill ha mer, mer, mer (a)..

2009-09-20 @ 20:35:32
URL: http://ariajasminewatti.blogg.se/
Postat av: Hedda

Äääälskar din blogg! Kollar varje dag för o se ifall du skrivit mer! :d

2009-09-20 @ 23:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0