Kapitel 38

38.

 

- Kan du sluta locka ditt hår och kom och fixa bålen? Ropade Alex från köket
- Lugn jag kommer snart
- Tjejer asså, hörde jag honom mumla.
Jag ställde mig upp och gick in till köket för att hjälpa honom.
- Aa, vad ska jag göra?
- Bålen tack
- Vart är vodkan då?
- BRYAAAAN! Ropade Alex
- Vad? Svarade han
- Kan du fucking sluta vara inne på datan och kom hit och hjälp till
- Är inte inne på datan fjant, tar bort värdefulla saker. Vad behöver du hjälp med?
- Ge Jen vodkan så att hon kan fixa bålen.
Han gick iväg till sitt rum och kom tillbaks med två plast kassar och ställde fram 10 vodkor på bordet.  Jag gapade bara och kollade på honom.

- Du skojar? Sa jag
- Nej det är fest ikväll Jen, lillebrorsan fyller 20. Men ta bara en till bålen
- Okej haha, det kommer att bli en galen kväll.
Jag hällde i hela vodkan i en stor stor skål som Alex hade ställt fram, sedan så hällde jag i sockerdricka och hallonsoda. Hackade i jordgubbar och ställde in den i kylen.
- Alex klockan är åtta vi går och byter om innan folk börjar komma.
- Shit redan så mycket? Aa okej
Vi gick in till Alex rum och stängde dörren. Jag tog av mig mina mjukis kläder och satte på mig en ganska så enkel klänning från H&M, den var grå med lite svarta inslag. Alex satte på sig ett par svarta chinos och en svart/vit randig skjorta till.
- Du är skit fin ikväll, sa jag
- Ska du säga sexy
Det plingade på dörren så vi gick dit. Bryan hade redan öppnat för i hallen stod Peter, Preston, Larry, Gabbe och Ibbe. Vi hade sagt att alla nära skulle komma lite tidigare så skulle vi föra och bara snacka innan resten kom. De hann inte ta av sig kläderna innan det plingade igen. Då kom Emma, Lina, Anna, Ibla, Lejla och Farah. Vi hälsade på alla och gick in till vardagsrummet. Bryan kom med bålen och en massa glas och vi började dricka lite smått och spela kort.
- Blir det många ikväll eller? Frågade Lejla
- Vad vi vet om så är det ni och kanske 20 till, sen kommer det säkert komma fler fast får hoppas på att det inte blir så många till, Svarade Alex
- Nej det räcker med typ 30 pers så att det inte spårar ur
- aa exakt
Efter ett tag så plingade det på dörren igen och den här gången var det fem av Bryans kompisar som kom och satte sig med oss i vardagsrummet. Allt eftersom så började det komma fler och fler människor så Bryan tog fram alla vodka flaskor.
- Ikväll ska vi fira min brorsa! Men innan det så tänkte jag att vi skulle öppna presenter ifall någon av er broke ass people har köpt något. Sa Bryan.
Alla skrattade och denförsta som ställde sig upp var Preston, Larry och Peter. De gick fram till Alex som satt på en barstol och gav honom ett kuvert. Alex öppnade kuvertet och där i låg 5 biljetter till Kroatien för en vecka.

- Nej ni driver med mig? Sa Alex chockat
- Älskar dig bror, sa Preston och kramade om honom. Lika så gjorde Larry och Peter
- Men seriöst, 5 biljetter skojar ni?
- Vi 4 och frugan såklart, svarade Peter
- Kan inte tacka nog asså, älskar er grabbar

De gick och satte sig igen och den här gången var det Bryan som gick fram till Alex med en låda. Alex öppnade och där i låg en Adidas jacka av senaste modellen, svart lite glansig, skit snygg.
Sen fick han ett halsband med en platta som det stod Museko inristat på, det var deras efternamn.
- Tack brorsan, tack så mycket, sa Alex
- Inget att tacka för, älskar dig lillen!
- Älskar dig också brorsan, svarade Alex
- Nu ska vi fira! Skrek Bryan och höjde glaset. Alla skålade för Alex och musiken pumpades igång.


Kommentarer
Postat av: ssssssssss

asså boooow, im in love with this blog :D:D:D

2009-09-21 @ 22:45:22
Postat av: nats

skriv mer!! :D

2009-09-21 @ 23:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0