Kapitel 39

39.

 

Kvällen var fortfarande ung, klockan var runt 1 tiden och vid det här lagret var lägenheten full proppad. Jag visste vilka de flesta var men det var några här som jag aldrig hade sett förut.
- Har du kul?
Jag vände mig om och där stod Alex och jag såg på honom att han var så jävla full.
- Absolut, du da? Det är ju din dag!
- The time of my life, sa han och skålade med sig själv och drack upp allt i glaset.
Jag sa ingenting för det var hans födelsedag men jag visste att det räckte med alkohol för honom, men ville inte låta som hans mamma den här dagen. Han vinglade iväg igen och jag hade ont i huvet så ville komma ifrån allt och vila i 5 minuter så jag gick mot Alex rum, när jag öppnade dörren så satt det en kille vid datan.
- Oj förlåt
- Kom in du, ska bara kolla sl
- Tack, måste vila lite
- Haha ja förstår det, sa han och log
- Känner inte igen dig.. sa jag
- Jag heter Chris, kompis till Bryans kompis Poyja. Vem är du då
- Okej. Jag heter Jennifer, Alex flickvän
- Där ser man haha
Jag gick och satte mig på sängen och jag kände hur mitt huvud snurrade, jag hade också druckit ganska så mycket. Fast jag var inte så jättefull. Efter ett tag så mådde jag lite bättre så jag gick ut till vardagsrummet igen. Alex satt i soffan så jag gick fram till honom och satte mig i hans knä.
- Hur mår du älskling? Frågade jag
- Det är bra
- Okej, har du druckit mycket eller?
- aa ganska så, men inte överdrivet
- Okej bra
- du då?
- är påverkad aa men inte full
- Okej good, ska vi dansa eller
Vi ställde oss upp och jag drog med mig Farah också, vi gick in i smeten och dansade länge. Mina lår värkte men det sket jag i och jag fortsatte att dansa.

 

Folk hade börjat röra på sig hemåt och det var bara kvar ungefär 10 personer. Musiken hade vi sänkt och de flesta satt i soffan i vardagsrummet. Jag hade inte sett Alex på ett tag så jag bestämde mig för att leta reda på honom. Jag var på väg till hans rum när jag hörde röster från Bryans rum så jag gick dit. När jag öppnade dörren så såg jag Alex sitta på sängen och Bryan och Chris stod upp. Ingen av de märkte att jag öppnade dörren så jag gick in i rummet och satte mig bredvid Alex.
- Letade efter dig, sa jag till honom
- Vi snackade lite bara, behövde vila huvet
- Okej då vet jag, kommer ni ut eller?
- Aa vi kommer snart Jen, svarade Bryan.
Jag gick ut ur rummet och gick till köket för att dricka vatten, min mun var helt torr av all alkohol. När jag skulle gå till vardagsrummet så hörde jag att de började skrika i Bryans rum.

- Det betyder inte ett jack shit B, du är skyldig mig pengarna i alla fall, sa Chris
- Jag vet! Fuck, du får de imorn
- Inte en dag till asså, menar allvar. Säg inget till Poyja om det här, det stannar mellan oss.
- Aa okej, Sa Bryan och dörren öppnades och Bryan kom ut
Som tur var så stod jag en bit bort så han fattade inte att jag hade hört. Han tittade mot mig och log och gick in till vardagsrummet igen. Jag gick in till Bryans rum för ville inte att Alex skulle vara själv med Chris. Men när jag kom in till rummet så var inte Alex där utan det var bara Chris.
- Vart gick Alex? Frågade jag
- Till de andra tror jag, kom in
- Nej det är lugnt skulle bara kolla om han var här
- Men kan du skriva in lösenordet till kontot måste kolla sl igen.
Jag gick fram till datan och skrev in gäst lösenordet. Jag kände hur Chris kom allt närmare så jag vände mig om och hans ansikte var precis framför mig.
- Tack, sa han och backade lite.


Kommentarer
Postat av: nathalie

Otolig blogg alltså! man kan verkligen inte sluta läsa din blogg helt underbar!

2009-09-22 @ 17:36:35
URL: http://nathaliealkhalisi.blogg.se/
Postat av: Isabella

idiot chris... eller ? xD

2009-09-22 @ 17:45:32
Postat av: Mandana

älskar din blogg, den är bäst. Vill läsa meeer!

2009-09-22 @ 23:19:52
URL: http://mandanas.blogg.se/
Postat av: Fatme

SÅ SKÖN BLOGG. KEEP GOING!

2009-09-22 @ 23:49:23
URL: http://nallepuuh.blogg.se/
Postat av: MANUELA.

UPPDATERA MER, DIN BLOGG ÄR DUNDÉR!! :)

2009-09-23 @ 13:05:13
URL: http://manuelaabdallah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0