Kapitel 44

44.

Det regnade och åskade ute, jag blev alltid trött när det var lågtryck ute. Alex hade gått upp för att prata med Bryan och jag låg bara kvar i hans säng. Det var kallt så jag drog upp täcket till hakan och när jag tittade på min arm så hade jag ett stort blåmärke på den. Jag suckade och gömde armen under täcket, orkade inte tänka på det. Dörren öppnades och Alex kom in.
- Vill du gå ut och käka idag och sen kolla på bio ? frågade han

- Ja det kan vi göra
- vilken film vill du se?
- ingen aning vad som går nu, vi kan kolla SF sen
- aa okej.. men måste hjälpa Bryan med en sak innan
- okej måste ändå hem mellan o duscha o sådär. Ska ni gå nu eller?
- Nej inte än, typ en halv timme kanske. Vi går och käkar.

När jag kom hem så sprang jag till toaletten för jag höll på att kissa på mig. Sen så gick jag till köket för att kolla om mamma var hemma men där satt min bror.
- Vart har du varit? Frågade han
- Hos Alex, han hälsade tack för presenten förresten
- Okej, passade t-shirten bra eller?
- Ja det gjorde den
- Ska du käka eller, tänkte göra spagetti och köttfärssås
- Nej tack det är bra, ska käka ute med Alex sen
- Okej, när åker du?
- Runt sex kanske
- Okej men kan skjutsa er till centrum då för ska ändå åt det hållet.
- Okej tack, svarade jag sen gick jag in till mitt rum.
Jag gick in på datan och satte på musik, Bob Sinclair – Love you no more på hög volym och jag dansade runt samtidigt som jag plockade ihop en ny outfit som jag la på sängen. Sen gick jag till badrummet och tappade upp ett bad, skulle bli riktigt skönt att bara ligga och slappna av. Medans badkaret fylldes upp med vatten så gick jag in till mitt rum och hämtade en ansiktsmask och några badbomber. Tog även med mig min laptop för att kunna lyssna på musik. När jag kom tillbaks till badrummet så var badet klart så jag stängde av vattnet och tog av mig kläderna. Smetade ut ansiktsmasken i ansiktet och la mig i badet.

När jag kom tillbaks till rummet så hade jag tre missade samtal på min mobil, alla var ifrån Alex. Jag tog på mig en morgonrock och ringde upp honom.
- Hallåå
- Jag badade så hörde inte att du ringde
- Aight men jag är på väg till dig nu, är där om 5 min.
- Okej men jag är inte klar än
- Nä vet den är bara halv fem men Bryan släpper av mig
- Okej de är bara att komma in
- Puss, svarade han och vi la på.
Jag gick på toaletten och borstade sedan tänderna, när jag kom ut så satt Alex redan i köket med min brorsa. De var helt inne i en diskussion om fotboll.
- Pallar inte med erat snack om fotboll, går till rummet
- Gör så, svarade Alex och båda två skrattade
Precis när jag hade bytt om och sminkat mig klart så kom Alex in i rummet.
- Din brorsa ska åka om typ en kvart så om vi ska åka med honom måste du skynda
- Är klar nörd
- Wow, första gången du är snabb
- Käften är alltid snabb
- Vem säger du käften till lillefot?
- Dig vem annars
Alex gick emot mig och slängde upp mig över hans axel, jag skrattade och sa att han skulle släppa ner mig.
- Säg förlåt
- Käfteeeeeen
- Okej okej
Han kastade ner mig på sängen och satte sig på mig, samtidigt så nöp han mig överallt.
- Alex sluta, Alex Alex
- Säg förlåt
- Förlåt, sluuta
Han la sig bredvid mig och vi båda skrattade, jag gav honom en örfil och precis  när han skulle sätta sig på mig igen så knackade det på dörren.
- Kom nu om ni ska med, ropade min brorsa
- Vi kommer, svarade jag och puttade till Alex
- Där hade du tur, sa han



Kommentarer
Postat av: MANUELA.

Taack så mycket, nu förstod jag! <3

2009-09-26 @ 19:29:26
URL: http://manuelaabdallah.blogg.se/
Postat av: nathalie

skriv ett till kapitel :)

2009-09-26 @ 23:26:42
URL: http://nathaliealkhalisi.blogg.se/
Postat av: sara

din blogg är sjukt bra. Blev helt besatt av den första dagen jag kikade in och läste exakt alla inlägg, från ettan till senaste. Hehe brukar kika in flera ggr per dag också. Du är fett bra!!:)

2009-09-27 @ 01:00:42
URL: http://watchout.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0