Kapitel 45

45.

Min brorsa släppte av oss i Kista centrum, ingen av oss orkade åka in till stan.
- Vet du vad vi har glömt? Sa Alex när vi var på väg in
- nej vaddå?
- boka eller reservera
- äh men det löser sig, det finns säkert nån bio de är måndag också
- okej positiva Jen
- haha men det är ju så
Vi åkte upp för rulltrappan mot biosalongerna och när vi kom fram såg vi att det inte alls var så mycket folk. Det var lagom mycket, vi ställde oss i kön och samtidigt diskuterade vi vilken film vi skulle se. När det var vår tur hade vi fortfarande inte bestämt oss vilken film vi skulle se.
- godkväll, sa kassören
- Tjena tjena, vilken film är bäst av Transformers och Ice Age 2? Frågade Alex
- ja du, det är ju olika för alla men jag gillar Ice Age mer
- Amen då blir det den
- 2 biljetter eller?
- Japp
- Okej, då blir det 180 kr och insläppet för eran film börjar om en timme.

Vi åkte ner igen och gick till restaurangerna, där var det mycket mer folk.
- Vad ska du käka? Frågade jag
- Freddys tror jag, lövbiff. Du då?
- aa också Freddys fast kebab

- amen vi går dit då
När vi stod i kön till Freddys så såg jag ett bekant ansikte lite längre bort. Det var Bryan som satt vid ett bord och käkade med någon.
- älskling din bror sitter dära
- vem Bryan?
- nej kalle, aa Bryan du har bara en bror
- haha amen fan, vill du sitta med honom eller?
- det spelar ingen roll bestäm du
- nej vi skippar de, hälsar bara på honom när vi har beställt
- som du vill, svarade jag och tog emot min tallrik.
Vi gick emot Bryan men det var så mycket folk så han såg inte oss så vi fortsatte att gå. När vi kom närmare så vände sig Alex om och tittade på mig.
- Vi går inte dit, sa han och gick emot mig
- Varför inte? Va inte löjlig de är bara två meter kvar
- nej vi går inte dit
- jag går iaf, vi hälsar bara
- Jen, vi går inte dit. Sa han och tittade mig djupt in i ögonen.
- Sluta barnsla dig, svarade jag bara och tryckte mig förbi honom. När jag kom närmare så tittade Bryan upp och såg mig. Han såg chockad ut och tittade på mig med en konstig blick, jag fortsatte att gå så att jag kom fram till hans bord. Jag pussade honom på kinden och vände mig sedan om för att hälsa på hans kompis. Där satt Chris och han log när han såg mig, jag frös till och höll på att tappa brickan. Visste inte vad jag skulle göra och jag var livrädd. Alex kom fram och tog mig i armen.
- Kom vi går, sa han.
Jag svarade inte utan glodde bara på Chris
- Ni kan sitta här om ni vill, svarade  Chris
Jag backade undan och lät Alex dra mig med honom. Vi satte oss vid ett bord på andra sidan långt ifrån de, jag ställde ner brickan och satte mig ned.
- Hur är de? Frågade Alex
- Asså.. eh jag vet inte faktiskt
- Du borde ha lyssnat på mig gumman
- Men hur ska jag fatta de, trodde att du inte orkade bara
- Aa men sa ju flera gånger, men skit samma
- Vad gjorde Bryan med honom?
- Vet inte, svarade han och tittade ner på sin tallrik. Jag fattade att han ljög för han kunde aldrig kolla mig i ögonen då.
- Alex..?
- Nej jag vet inte asså, kanske har nått med pengarna att göra. Jag vet inte lovar
- Okej, sa jag och jag trodde på honom.
När vi hade ätit klart så satt vi bara och pratade och hade det mysigt. Ingen av oss orkade gå runt i affärer som vi tidigare hade tänkt. När det var ca tio minuter kvar tills insläppet skulle börja så lämnade vi brickorna och gick till bion.  Vi köpte popcorn och snacks. Det var inte alls många som tittade på bion så vi kunde sätta oss nästan vart vi ville, vi gick högt upp och satte oss i bio sofforna.


Kommentarer
Postat av: nathalie

skriv mer :D bästa bloggen! :D

2009-09-27 @ 19:53:24
URL: http://nathaliealkhalisi.blogg.se/
Postat av: Anonym

älskar din blogg! ;D

2009-09-28 @ 17:26:00
Postat av: tavin

din blogg e skitbra verkligen, har fastnat för den

kolla in min, så ser du att ja har länkat dig som du ville :)

2009-09-28 @ 22:47:01
URL: http://bbarawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0